[O2] DPF - błąd czujnika G450 oraz logi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MarcinG123
    Classic
    • 2016
    • 32
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    [O2] DPF - błąd czujnika G450 oraz logi

    Witam. Odgrzeję trochę ten temat.

    Jestem posiadaczem Octavii 1.4 tsi 122 KM z DSG od trzech miesięcy, ale przez pierwsze 2 miesiące nie byłem nawet świadom, że jest takie coś jak dogrzewanie kata. Od miesiąca trzęsie budą i obroty falują między 1200 a 1400 RPM by po około 10 sek. opaść na 800 i wtedy jest spokój. Zaznaczę iż autem nie idzie jechać podczas dogrzewania bo bardzo szarpie.

    Czy ktoś się z tym uporał?
  • banshee12
    Drive
    • 2013
    • 61

    #2
    [O2] DPF - błąd czujnika G450 oraz logi

    Proszę o diagnozę, czy uszkodzony jest tylko czujnik czy coś więcej?

    Auto Skoda 1.9 tdi BLS '08 dpf.

    Nie potrafie sam zinterpretować tych wartości, ale obstawiam, że winny jest czujnik.

    Zamieszczam logi.



    LOG 067

    LOG 068

    LOG 073

    LOG 075


    LOG 067 dynamiczny

    Błąd zapisany:



    2 Faults Found:

    001139 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
    P0473 - 000 - Signal too High
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 44
    Reset counter: 255
    Mileage: 165475 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 11:23:54

    Freeze Frame:
    RPM: 1764 /min
    Speed: 81.0 km/h
    Load: 36.9 %
    Voltage: 14.44 V
    Mileage: 130 km
    Temperature: 300.0°C
    Absolute Pres.: 1846.2 mbar

    001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450)
    P0471 - 000 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01110000
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 165574 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 14:38:56

    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Speed: 0.0 km/h
    (no units): 91.80
    (no units): -5.10
    (no units): 0.0
    Temperature: 162.0°C
    Temperature: 12.6°C



    Proszę przy okazji o ocenę filtra i po której wartości w logach można wywnioskować kiedy będzie przebiegało następne wypalanie filtra?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Błędu nie da sie skasowac ?
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • banshee12
        Drive
        • 2013
        • 61

        #4
        Nie, pozostaje. Wartości z czujnika skaczą przy włączonej stacyjce. Czujnik wymieniłem, ale nie wiem czy zrobiłem prawidłowo adaptację. Wpadłem kod 30605 i po naciśnięciu OK wyłączyłem zapłon na 30s. Czy prawidłowo?

        Komentarz

        • kuebk
          Drive
          • 2011
          • 74

          #5
          Zamieszczone przez banshee12
          Wartości z czujnika skaczą przy włączonej stacyjce
          Nie powinno tak byc, na jakim poziomie masz wartosci na zaplonie?

          Zamieszczone przez banshee12
          Czujnik wymieniłem, ale nie wiem czy zrobiłem prawidłowo adaptację. Wpadłem kod 30605 i po naciśnięciu OK włączyłem zapłon na 30s. Czy prawidłowo?
          Prawidlowo.

          Komentarz

          • banshee12
            Drive
            • 2013
            • 61

            #6
            Wartości skakaly od ujemnych do +86 po wymianie czujnika wartość jest stabilna.

            Komentarz

            • kuebk
              Drive
              • 2011
              • 74

              #7
              Czyli teraz po wymianie masz wartosc stabilna a bledu dalej sie nie da skasowac, tak? Wiezke sprawdzales?

              Komentarz

              • banshee12
                Drive
                • 2013
                • 61

                #8
                Wszystko już gra. Błąd skasowany, nie powraca, wartość nie skacze. Chodziło mi tylko, czy prawidłowo zrobiłem adaptację.
                Dzięki

                Komentarz

                Pracuję...